Vipps…så ble jeg medlem

Vipps så ble jeg medlem av Bildeleringen!

– Dette var virkelig enkelt , sier Jan Jenssen, nyinnmeldt medlem i Bildeleringen.  Han er førstemann som har  blitt medlem via den nyutviklede funksjonaliteten for å betale andelsinnskudd direkte med Vipps. Medlemskapet ble aktivert umiddelbart, og Jan er klar for å reservere sin første bil.

-Det første møtet med Bildeleringen er veldig positivt, forteller Jan. – Jeg ble enkelt geleidet gjennom de ulike stegene i innmeldingsprosessen. Først måtte jeg verifisere førerkortet, og så måtte jeg betale med Vipps. Medlemskapet ble umiddelbart åpnet, men jeg må hente medlemskortet hos Nygårdsgaten jernvarehandel og registrere dette på min bruker før jeg skal kjøre bil.

-Dette er så enkelt at selv vi over 60 forstår det, sier Jan med et smil.

I løpet av den nærmeste uken vil bli enda enklere å melde seg inn. Da kan man åpne den førtse reservasjon via app.dele.no og finne medlemskort i bilen som enkelt kan registreres på brukersiden.

Jan har lenge tenkt på å melde seg inn i Bildeleringen. Som Nordnesbeboer går han ofte forbi alle Bildeleringens biler på Klosteret, og han har mange venner som allerede er medlemmer.

-Vi har en gammel bil. Den står for det meste i ro, forteller Jan. – Jeg er usikker på om den overlever EU kontrollen til våren. Hverken jeg eller min samboer bruker til jobb og stort sett trenger vi bil til sporadiske småturer og gjerne til ski- og fjellturer i helgene.

-For å dekke dette behovet er jo bildeleringen helt ideelt, påpeker Jan. -Det er jo deilig å slippe å tenke på service, vedlikehold og dekkskift, siden dette blir ordenet av Bildeleringen.

Som tidligere taxisjåfør er Jan glad i å kjøre, og han ser fram til å prøve de ulike bilene han har å velge imellom.

-Det er kjekt å kunne bestille bil etter behov!

-Dette er fremtiden, delingsøkonomi er fremtiden, og det er bra å tenke på miljøet også, avslutter Jan samtalen med, før han legger til at han allerede har prøvde å rekruttere et nytt medlem.

Relaterte saker

Følg oss på sosiale medier